måndag 8 februari 2010

Ingen inspiration

Har ingen vidare inspiration just nu. Vi väntar på att det ska börja hända något.
Nästa vecka tror jag att det ska börja med markberedningen, vi ska iallafall ta ner lite träd till helgen. Det blir bra ved att elda med i höst!

I väntan på att saker ska börja hända så har vi roat oss lite. Helgen som gick var vi i Karlstad och bodde på hotell och var på Disney on Ice med kidsen.
Och nästa helg är det dags för min och Bosses första hundutställning. Jag har turen att få med mig min goa vän Maria som är lite mer erfaren på området, så det ska faktiskt bli riktigt kul.
Sen ska vi få träffa Bosses syskon och uppfödare, ska bli kul att träffas igen!

På husfronten händer det mesta i mitt huvud just nu. Det planeras tapeter, möbler, golv och en massa annat roligt.
Jag har kommit fram till att sovrummet blir vitt. Vi har en tapet i huset idag som både jag och maken gillar, så den tänkte vi ha i vårt sovrum. Den kommer från Midbecs kollektion Imagine och är vit med vita glansiga tulpaner. Jag vill ha lugna vilsamma färger i sovrummet och vitt känns som en bra bas så man kan variera textilier som man vill. Även badrummet som ligger i anslutning till vårt sovrum kommer att gå helt i vitt. Men jag har inte hittat kaklet än.

Lägger in en bild på badkaret som vi ska ha i det ena badrummet. Bilden kommer från www.svedbergs.se

2 kommentarer:

  1. Vi har precis konstaterat att vi skall ha vita tapeter med lite silverslingor i vardagsrummet och fixa färgglada detaljer - helt rätt tänkt. Förstår att väntan är jobbig just nu men när de väl börjar med marken händer mycket på en gång. Håll ut! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jättefint badkar och himla fin badrumsserie överlag måste jag säga ;) /Pia

    SvaraRadera