tisdag 1 juni 2010

Uppdatering..

Jag har haft bloggtorka ett bra tag nu. Har liksom inte hittat lusten att skriva, kanske för att man är inne i ett lite "tråkigt" skede i byggandet. Man ser inte att det händer så mycket fast det jobbas för fullt.
Bl a har rörmokare och elkillar gjort en det jobb. Elen är dragen och vi har lyckats ta beslut om var lampor och eluttag ska sitt. Det var inte det lättaste kan jag meddela, hoppas att det blev bra.

Jag måste passa på och berömma hantverkarna som jobbar på vårt hus.De har gjort ett jättebra jobb hittills och är dessutom trevliga och lätta att samarbeta med!!
Det känns väldigt skönt i o m att man ser vilka hemska hantverkare en del råkat ut för..

Försäljningen av huset vi bor i är klar, gissa om det var skönt när vi skrev på kontraktet. Så nu är det en sak mindre att oroa sig för, fast det kändes lite sorgligt också för jag gilla det huset.
Slänger in ett par bilder på vårat fina fd hus!


Lägg till bild


Sista bilden föreställer rummet som jag nog kommer sakna mest från det gamla huset. Det är vår biograf som min duktiga, underbara man har byggt. Där ha vi haft många mysiga filmkvällar, hoppas nästa ägare också får göra det!

Huset är sålt, barnens dagis och skola är ordnat och husbygget går framåt. Hoppas allt fortsätter att flyta på lika bra. En månad kvar på jobbet, sen ska det packas kartonger och flyttas möbler. 2:a augusti flyttar de nya ägarna in i vårt hus.
Vi ska försöka klämma in lite semester också, en tripp till Mora för mig och älsklingen, och ett besök på Astrid Lindgrens värld med barnen är inplanerat!

Kram!!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket fint hus ni lämnar - men det nya kommer bli minst lika fint. Ser att du har väldigt bra smak :-) Kram L

    SvaraRadera
  2. Tack för det!
    Ja, det är ett väldigt fint hus. Vi har jobbat på det i 5 år, och nu när vi är nästan färdiga flyttar vi. Tur att man flyttar till ett färdigt hus så vi slipper renovera nåt mer!

    Kram!

    SvaraRadera