tisdag 22 juni 2010

Arbetet går framåt..

Det verkar flyta på bra, innerväggarna är gipsade och jag tror de håller på att spika upp innertaket. Vi kommer att ha vitmålad träpanel i taket, det blir förhoppningsvis så snyggt som vi föreställt oss.
Nästa vecka ska vi göra en fuktmätning i plattan för att se om den torkat ordentligt så att plattsättarna kan börja med badrum. Offerten på allt kakel och klinkers kom härom dagen, vi hade nästan klarat att hålla oss till vår budget. Lite sprang det iväg pga att vi bestämde oss för att kakla hela vägen upp till tak i stora badrummet där vi har ganska högt i tak.

Måste ta tag i tapet och färgvalen nu, vi är i stort sett klara men jag ändrar mig hela tiden i ett par av rummen. Barnens rum har varit klara länge, kök och vardagsrum är bestämt. Det är lilla allrummet, vårat sovrum och hallen jag inte riktigt kan få till...

Sen ska vi ta och beställa golv till de tre mindre sovrummen, där ska vi ha Marmoluem Click golv. Det ska bli ganska färgglada golv, men vi måste ta och fundera ut hur vi ska lägga så att det blir bra. Arbetsrummet ska i alla fall ha limegrönt golv och vita väggar..

Har några nya bilder på huset, både insida och utsida..

Köksfönster med fönsterbrädor!

Del av vardagsrummet, soffan ska stå under de små fönstren.

Hallen, jag älskar ytterdörren!

Hallen, från en annan vinkel. Där ska vi hänga undan jackor och annat..

Framsidan, som vetter ner mot sjön.

Slutligen en bild på en kortsidan. Glasdörrarna närmast går in till vardgsrummet och de längst bort går till "master bedroom"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar