onsdag 20 januari 2010

Golv och tapeter..

Känns som det upptar mina tankar väldigt ofta!
Så härom dagen åkte vi till färgaffären för att kika lite. Vi har ju tänka ha marmoleum click golv i tre av sovrummen men jag vill se dem live innan vi tog ett beslut. Ville kolla hur det skulle bli tillsammans med de tapeter barnen vill ha!
Sagt och gjort, jag släpade med mig två trötta barn direkt från dagis (mycket bra idé!!) till färgaffären. Borde naturligtvis förstått att det kanske inte skulle fungera.. Men men..
Vi hittade i allafall både tapeter och golv som mamma tyckte passade till. Barnen var inte helt överens, Moa ville helst ha en annan färg, som skar sig helt mot de tapeter som hon valt ut, så mamman lade in sitt veto och blev inte alls populär.
Leo tyckte att allt var fult just den här dagen, och ville inte ha golv alls till sitt rum..

Men så här blir det troligtvis:

Moas rum
Golv: eller så här:
Loes rum får tapeter från Boråstapeters collection New Classic. Tapeterna är vita med blå stjärnor på. Han har bestämt att han ska ha både stora och små stjärnor så nu försöker jag tänka ut hur det ska göras så att det inte blir för plottrigt. Golvet blir blått och grått troligtvis.

Sen vet vi inte riktigt vilka färger vi ska ha i arbetsrummet, det får vi fundera på ett tag till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar