måndag 18 januari 2010

Måndag..

Så var det måndag igen. Har varit hemma med sjuka barn i en vecka så i dag var det faktiskt riktigt skönt att gå till jobbet.
Helgen har varit intensiv, vi har haft barnkalas, varit på barnkalas, ja hela helgen kändes som ett enda stor kalas. Och barnkalas kan ta musten ur en ordentligt!
Men kul var det!!

Idag fyller min lilla flicka 6 år och jag börjar inse att hon inte är så liten längre.
Grattis till dig min älskade lilla stumpa!!

Lite husnyheter: Vi har fått leveransvecka spikat, v 12 börja bygget av vårt hus. Plattan skulle gjutas runt v 7. Det börjar kännas lite mer verkligt nu!
V. 36 beräknas huset vara färdigt.
Det innebär att vi måste flytta upp innan huset är klart eftersom dottern börjar skolan i augusti. Tur att vi har en sommarstuga och snälla föräldrar!

Mera husnytt: Golvet till huset är bestämt, jag ville ha ljusa golv och maken var mer inne på mörka golv (typ valnöt) från början. Gissa vad det blev (ni som känner mig kan nog gissa i allafall!!)
Jo, det blev valnöt....
Nej, jag bara skoja, det blev så klart ljusa trägol, närmare bestämt BJÖRK och jag är sååå nöjd med beslutet. Jag tror det kommer bli så härligt och ljust!!
Ev blir det Marmoleum click golv från Forbo i barnens rum men det är inte helt klart..
http://www.forbo.se/DesktopModules/mod_collection_popup.aspx?mid=6814&ipos=3&id=243

Jag ska försöka ta mig upp till tomten och ta en "före"- bild, känner att det är alldeles för lite bilder..

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar